למרות מחלתו הקשה • בג"צ דחה את עתירת הגר"י פינטו

    דוד לזר 3 Comment on למרות מחלתו הקשה • בג"צ דחה את עתירת הגר"י פינטו
    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שלישי) דחה בית המשפט העליון את ערעורו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו ראש מוסדות 'שובה ישראל', שעירער על חומרת העונש שקיבל, שנת מאסר אחת, וביקש להמירו בעבודות שירות – בעקבות טענות לעבירות שוחד שנתן לקצין משטרה.

    השופטים יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז לא התחשבו במחלתו הקשה של הרב פינטו ולמרות הטיפולים הקשים שהוא עבר ועתיד לעבור השאירו את עונשו על כנו והוא צפוי להכנס לכלא.

    כזכור, קודם לכן השנה, חתם הרב פינטו על עסקת טיעון שבה הוא הודה במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ז"ל.

    השופט מזוז כתב בפסק הדין כי "במסגרת הסדר הטיעון נלקח בחשבון גם מצבו הרפואי של המערער עצמו. במסגרת הטיעונים לעונש וגזר הדין בחן בית משפט קמא חוות דעת ומסמכים שונים שהוגשו לו לענין מצבו הרפואי העדכני של המערער, וקבע כי המערער אינו נתון בסיכון רפואי מידי או קרוב, וכי ביכולתו של שירות בתי הסוהר להעניק לו כל טיפול רפואי לו יזדקק".

    לדבריו, "בדיון שלפנינו שבו והעלו באי כוחו של המערער את טענותיהם אודות החמרה מסוימת במצבו הרפואי, מאז ניתן גזר הדין. באי כוח המדינה חלקו על טענה זו, ומכל מקום טענו כי ניתן לתת מענה לכל בעיותיו הרפואיות של המערער במסגרת שירות בתי הסוהר. כן נטען כי לא ברור כיצד מתיישבת הטענה על החמרה רפואית עם בקשת המערער להמרת עונש המאסר בעבודות שירות".

    עוד כתב מזוז על מצבו הרפואי של הרב פינטו כי  "מצבו הרפואי של המערער והשלכותיו על אפשרותו לרצות עונש מאסר נבחנו בקפידה על ידי בית משפט קמא, בפניו הונחו גם מסמכים שונים וחוות דעת רפואיות, הן מטעם ההגנה והן מטעם המדינה. בסופו של דבר קבע בית המשפט, כי על אף חילוקי דעות בין המומחים מטעם הצדדים באשר לדרכי הטיפול הנדרשות במערער, הרי שלהשקפת המומחים משני הצדדים מאסרו של המערער אינו מהווה סיכון רפואי מידי או קרוב, וביכולתו של שירות בתי הסוהר להעניק למערער כל טיפול רפואי לו יזדקק.

    הוא התייחס לפסק הדיון שניתן בשבוע שעבר לאורי לופוליאנסקי ששם השופטים התחשבו במחלתו, וכתב כי "גם בכך שונה מצבו של המערער מעניינו של לופוליאנסקי, כפי שנקבע בענין הולילנד הנזכר לעיל. נאחל למערער בריאות והחלמה טובה, ועם זאת נציין כי ככל שמצבו הרפואי יחייב זאת, תעמוד לו האפשרות לפנות בבקשה מתאימה לפי חוק שחרור על-תנאי ממאסר".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      רשעות!!!!!!!!
      במקום המשפט שם הרשע!

    2. 2

      בס"ד

      מזעזע עד דכדוכה של נפש!!!
      מדובר בהשפלת כבוד התורה!
      צריך דחוף להגיש בקשה לחנינה מנשיא המדינה!

    3. 1

      מכיר את משפחת פינטו מקרוב העונש הוא קל מדאי בשבילו!!!